About Me

Hi everyone I'm Merve and ex-Fine Arts student new Graphic Designer.I'm Turk and living in Ankara. I said that I'm a graphic designer but I am not do only that. What do I do? Cooking, Making Jewellery, Home Decoration, Painting Stone, Drawing and Illustration. If you want buy my sweeties contact with me :) elfkizii@gmail.com

26 Şubat 2013 Salı

Pembe Pasta! - Pink Cake!

Söz konusu "tatlı " olunca hemen atlıyorum "ben yaparım!" diye :) Sevgili halamın doğum günü üzerine iş paylaşımı yaptık aile içinde ve tabiki pastayı kim yapacak diye dahi sorulmadan kimin yapacağı belliydi; ben :) 

Nasıl bir pasta yapayım diye düşünürken hem çok basit her görsel açıdan "ye beni" diyebilecek bir pasta buldum. Ama pastanın kekini de hazır kullanamazdım eminim herkes ayıplardı beni, araştırmalarım sonucu bir pandispanya tarifi buldum ve sonuç harika oldu :) Kremasının tarifi de bana ait olunca ortaya böyle harika bir şey çıktı :) 


o zaman gelelim adım adım tarife;


Pandispanya

- 4 yumurta
- 1 su bardağı şeker
- 1 su bardağı un
- yemek kaşığı kakao
- yarım paket kabartma tozu

Herkesin bildiği gibi önce yumurta ve şekeri beyaz renk olana kadar çırpıyoruz.
Unu, kabartma tozunu, kakaoyu ekleyip 5 dk daha çırpıyoruz.
Kalıbın tabanına ya yağlı kağıt koyabilirsiz ya da önce yağlayıp sonra unladıktan sonra harcı kalıba döküyoruz.
İçindeki hava kabarcıklarının çıkması için kalıbı sertçe bir kaç kere yere vurun ki içinde büyük boşluklar olmasın.
Önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında kenarları yükselmeye başlayana kadar pişiriyoruz. Ardından 150 dereceye düşürüp tamamen pişmesini bekliyoruz. Piştiğini kürdan batırıp anlayabilirsiniz.
Keki soğuduktan sonra kesmenizi öneriyorum hem kesimi kolay oluyor hem de parçalanmıyor.



Kreması

- 1 lt süt
- su bardağı şeker
- 3 yemek kaşığı un
- 3 yemek kaşığı nişasta
- 1 yemek kaşığı tereyağ
- 1 paket vanilya


Kremayı yaparken dikkat etmeniz gereken tek püf nokta vanilyayı, krema koyulaştıktan sonra eklemeniz ve altını kapattığınızda da tereyağı ekleyip eriyene kadar karıştırmanız.

Krem Şanti 

Anlatmaya gerek yok sadece ben ekstra olarak bir miktar beyazından ayırdıktan sonra içine pembe gıda boyası ekledim böyle görsel olarak daha hoş oldu :) 


İç malzeme seçimi size kalmış istediğinizi kullanabilirsiniz ben Muz ve Çikolata Parçaları kullandım



Kekimizi kapattıktan sonra pembe krem şantiyi düzgün şekilde sıvama kaldı



Ayırdığım beyaz parçayla süslemeler yaptım


Dilimi kestiğimde de böyle bir görüntü çıktı :)

Afiyet Olsun :)










3 yorum:

  1. harika olmuş bence, eline sağlık cnm.

    YanıtlaSil
  2. harika olmuş canım ellerine sağlık,bu arada tırnaklarındaki puantiyelerde çok cici olmuş:)

    YanıtlaSil