About Me

Hi everyone I'm Merve and ex-Fine Arts student new Graphic Designer.I'm Turk and living in Ankara. I said that I'm a graphic designer but I am not do only that. What do I do? Cooking, Making Jewellery, Home Decoration, Painting Stone, Drawing and Illustration. If you want buy my sweeties contact with me :) elfkizii@gmail.com

14 Aralık 2012 Cuma

Çikolata Soslu Browni

Blog açılışıma tatlı bir başlangıç yapmak istiyorum, deneme yanılma yöntemlerimle bu sefer browninin kıvamını tutturdum :)

Çikolata Soslu Browni






SOS MALZEMELERİ

*2 su bardağı süt
*2 kaşık pudra şekeri
*2 kaşık kakao
*80gr. sütlü çikolata

KEK MALZEMELERİ

* 3 tane yumurta
* 2 su bardağı şeker
* 2 su bardağı un
* 3 kaşık kakao
* 1 su bardağı sıvı yağ
* 1 su bardağı süt
* 1 paket kabartma tozu
* 1 paket vanilya
* Yarım çay kaşığı karbonat
* 1 su bardağı ceviz parçaları

YAPILIŞI

 İlk olarak sos malzemeleri yapılır, yalnız çikolataları küçük parçalar halinde kırıp teker teker ilave ediyoruz hafif kaynamaya başlayınca altını söndürüp soğumaya bırakıyoruz zaten kek pişene kadar soğumuş oluyor :)

 Kekide önce yumurta ve şekeri çırpıp diğer malzemeleri eklemek koşuluyla hazırladıktan sonra ister benim gibi muffin kalıplarına yarım yarım dökün ister bir borcamı yağlayıp biraz unladıktan sonrada fırına verebilirsiniz o sizin zevkinize kalmış.

 175 derecelik fırını pişirmeye ayarlayalım içinin pişip pişmediğini kontrol etmek gerekiyor ortalama 30-40dk pişme süresi var bu fırınınızın pişirme şekline göre değişiyor.

 Keki fırından çıkarıp sıcak haliyle sosu üzerine eşit döküyoruz(borcamda ise dilimleyip sosu dökün) ki kekin her tarafı nemlenebilsin içi kuru kalmasın :)

 Tavsiye: Ben kek hamurunu muffin kalıplarına döktükten sonra ortalarına birer parça sütlü çikolata batırdım o şekilde pişirdim ve öyle çok daha lezzetli oldu :)

2 yorum: